Systemy ERP, jak każde informatyczne rozwiązanie stosowane na co dzień, muszą się ciągle rozwijać. To banał, ale obecnie, w czasach ogromnej popularności rozwiązań mobilnych oraz taniego, łatwo dostępnego Internetu, systemy ERP także powinny iść z duchem czasu i oferować swoim użytkownikom coraz ciekawsze rozwiązania. Dzieje się tak również ze względu na specyfikę systemów ERP II, które z definicji posiadają połączenie z Internetem. Skoro takie rozwiązanie jest już zaimplementowane, to dlaczego nie rozszerzyć go na urządzenia mobilne? Tablety i telefony komórkowe stają się powoli takimi samymi narzędziami pracy, co komputery. Łatwo się domyślić, że to właśnie usprawnienie szeroko rozumianych rozwiązań mobilnych w systemach ERP będzie jednym z największych wyzwań stojących przed ich twórcami.

Pytanie brzmi, kim będą Ci twórcy. Już teraz producenci systemów ERP otwierają się na nowe możliwości, oferując swoim klientom bardzo daleko idącą elastyczność w doborze poszczególnych modułów tworzonych przez podmioty partnerskie. Modułów, które następnie można znaleźć w internetowych e-sklepach i ściągnąć je stamtąd na własny użytek.

Oczywistą konsekwencją takiego stanu rzeczy jest o wiele większa dostępność systemów ERP. Są one nie tylko tańsze, ale o wiele łatwiej dostępne, łatwiej skalowalne do potrzeb użytkowników i przede wszystkim możliwe w modyfikacji. Przecież firmy się zmieniają, rosną ich obroty, zaś czasami warto zaryzykować i zmienić branże. Raz nabyty system ERP będzie się zmieniał razem z potrzebami jego użytkownika.

Na czym takie zmiany polegają? Na bardzo daleko idącym dopasowaniu informatycznych rozwiązań do potrzeb ich użytkowników. Systemy dedykowane to obecnie rozwiązania na tyle elastyczne i unikalne, że każdy użytkownik może na własną odpowiedzialność dobrać sobie te funkcjonalności, które interesują go najbardziej. Funkcjonujące na rynku firmy różnią się od siebie nie tylko możliwościami, ale przede wszystkim sposobem funkcjonowania – nawet w sytuacji, gdy działają w tej samej branży. Producenci informatycznych rozwiązań dla przedsiębiorstw doskonale o tym wiedzą i pozwalają swoim klientom na bardzo daleko idącą customizację użytkowanych funkcjonalności.

Warto także pamiętać o outsourcingu. Otóż dostawcy systemów ERP chętnie udostępniają klientom swoich konsultantów. Klienci oszczędzają, ponieważ nie muszą zatrudniać etatowego specjalisty, a tym samym mogą przeznaczyć zaoszczędzone środki np. na inwestycje. Z kolei dostawcy budują w ten sposób więź z klientem i trzymają rękę na pulsie w związku z prawidłowym funkcjonowaniem oferowanych systemów ERP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *