slider_4_internetowe_biuro_obslugi

Moduł został zaprojektowany jako wygodne narzędzie za pomocą którego Przedsiębiorstwo Komunalne może komunikować się ze swoimi klientami i pracownikami – w celu sprawnego i szybkiego przekazywania oraz pozyskiwania informacji. Całość składa się z dwóch modułów:
• IBO Administrator
• IBO Portal

Internetowe Biuro Obsługi zaprojektowane zostało jako praktyczne narzędzie dzięki któremu Przedsiębiorstwo Komunalne ma możliwość porozumiewania się z klientami oraz pracownikami, sprawnie przekazując oraz pozyskując niezbędne informacje. System składa się z dwóch modułów:

[efaccordion id=”01″]

[efitems title=”IBO Administrator” text=”Moduł dostępny jedynie dla pracowników przedsiębiorstwa pozwalający na zarządzanie zawartością i wyglądem IBO Portal. Umożliwia on ustalanie harmonogramów publikacji komunikatów i dokumentów a także nadzorowanie serwisu internetowego; “]

[efitems title=”IBO Portal ” text=”Ogólnodostępny serwis internetowy, który zawiera dodatkową, wydzieloną strefę przeznaczoną tylko dla pracowników oraz klientów Przedsiębiorstwa Komunalnego. Dostęp do serwisu zapewnia każde urządzenie z dostępem do Internetu oraz przeglądarki internetowej (np. komputery stacjonarne, notebooki, PDA czy telefony komórkowe); “]

[/efaccordion]

 

IBO Administrator jest zgodne i kompatybilne z systemem GW-Max (również w warstwie interfejsu użytkownika), dzięki czemu obsługa modułu jest niezwykle prosta oraz intuicyjna.
Funkcjonalność modułu Administrator obejmuje:

  • Bieżące informowanie o istotnych zdarzeniach. Udostępnianie dokumentów, które są wzorami aktualnie stosowanych w placówce druków (np. wniosek o wydanie warunków lub podłączenie do sieci, wzory umów, wymagania dot. montażu wodomierza, instrukcje itp.);
  • Definiowanie harmonogramów publikacji dokumentów lub komunikatów (oddzielnie dla każdego dokumentu);
  • Rozbudowa zawartości portalu przy pomocy “wstawek” zawierających dodatkowe dane wprowadzane bezpośrednio przez pracowników;
  • Analizę Dziennika Zdarzeń – podstawowych operacji (logowanie, przeglądanie, pobieranie czy generowanie) w obrębie systemu. Pozwala to na szybkie i sprawne wykrywanie problemów. Wszystkie zapisy w dzienniku zawierają informacje o typie oraz treści zdarzenia wraz ze stemplem czasowym jego wystąpienia oraz dokładne dane o użytkowniku bądź komputerze, który takie zdarzenie spowodował.

4 strefy w IBO portal:

Strefa publiczna IBO

umożliwia wszystkim użytkownikom Internetu na szybki i łatwy dostęp do informacji udostępnianych przez Przedsiębiorstwo Komunalne. Strefa publiczna zawiera takie elementy, jak:

  • Bieżące komunikaty dotyczące funkcjonowania zakładu (informacje o konieczności zmiany umowy, zmianę godzin funkcjonowania zakładu, kasy itp.);
  • Komunikaty eksploatacyjne (o ewentualnych ograniczeniach w dostawie wody, o dostawach wody w beczkowozach, o planowanych remontach sieci wodociągowej, o występujących awariach);
  • Wzory aktualnie stosowanych dokumentów (np. wniosek o wydanie warunków czy podłączenia do sieci, wzory umów, wymagania dotyczące montażu wodomierza, instrukcje). Udostępniana dokumentacja jest możliwa do pobrania i wykorzystania po wypełnieniu jej przez kontrahenta;
  • Narzędzia pozwalające na wysyłanie przez użytkowników zgłoszeń eksploatacyjnych (na temat bieżącego funkcjonowania sieci lub problemów w dostawach wody);
  • Dane teleadresowe przedsiębiorstwa;
  • Narzędzia diagnostyczne.

 

Strefa klienta

jest dostępna wyłącznie dla klientów Przedsiębiorstwa Komunalnego i zawiera:

  • Formularz zgłoszenia odczytu;
  • Podgląd i wydruk poszczególnych faktur;
  • Dane adresowe klienta oraz wszystkich obiektów i usług podlegających rozliczeniu – pozwala to sprawnie wykrywać ewentualne niezgodności.
  • Aktualne dane o stanie należności;
  • Informacje o sposobie rozliczeń (ryczałt, wodomierz), zakresie rozliczeń (woda, ścieki, opłata stała) oraz aktualne pozycje cennika, według których kontrahent jest rozliczany, w przypadku rozliczeń typu „wod-kan”;
  • Normę ryczałtową i dzień, do kiedy ryczałt został rozliczony lub, w przypadku rozliczeń prowadzonych wg wskazań wodomierza, ukazany jest ostatni odczyt stanu wodomierza wraz z datą;
  • Harmonogram wywozu odpadów (jeśli świadczona jest usługa wywozu śmieci);
  • System wspomagający proces uregulowania faktury – możliwe jest wygenerowanie oraz wydruk przekazu lub przygotowanie danych niezbędnych do przelewu elektronicznego, które następnie należy wprowadzić w odpowiednie pola formularza przelewu na stronie banku;
  • Formularz zgłoszeń eksploatacyjnych.

 

Strefa pracownika

udostępniana jest wybranym pracownikom Przedsiębiorstwa Komunalnego po zalogowaniu się w systemie. Pracownicy w zależności obejmowanego stanowiska mają możliwość:

  • Zdalnego przeglądania wybranych zasobów ukazujących infrastrukturę sieci (domiary zasuw, parametry rurociągów, studzienek kanalizacyjnych, przyłączy oraz wodomierzy);
  • Pobierania oraz zwracania paczek danych z zestawów inkasenckich;
  • Pobierania oraz rozliczania zleceń na wywóz nieczystości beczkowozem, instalacje wodomierzy, usuwanie napotkanych awarii oraz inne działania;
  • Zdalnego obsługiwania terminarza (lista wszystkich terminowych spraw, zadań własnych i zleconych z podziałem na zaległe, bieżące, przyszłe i archiwalne). Możliwe jest ponadto dopisywanie nowych zadań do terminarza własnego, zlecanie spraw do załatwienia podległymi współpracującym pracownikom, zmiana stanu realizacji zadania oraz dopisywanie komentarzy;
  • Generowania oraz weryfikacji indywidualnych kont użytkowników (klientów i pracowników) systemu IBO.

 

Strefa mobilnego pracownika

pozwala osobom znajdującym się w terenie (m.in. inkasenci, monterzy czy też pracownicy służb technicznych) na szybki dostęp do wszystkich potrzebnych danych.