Bez względu na sposób prowadzenia działalności – czy jest to handel drogą tradycyjną czy nowoczesną, duże znaczenie ma kontakt handlowca z klientem. Skuteczna sprzedaż to zasługa umiejętności sprzedawcy, które powinny być wsparte fachową wiedzą oraz odpowiednimi narzędziami. Połączenie tych aspektów przekłada się na budowanie trwałych, profesjonalnych relacji z klientem oraz sukces w handlu.
Narzędzia wspierające handel
Sprawdzonym narzędziem, które służy do prowadzenia działań handlowych, jest Comarch ERP Mobilny Sprzedawca. Aplikacja powstała z przede wszystkim z myślą o przedstawicielach handlowych oraz pracownikach mobilnych, którzy pracują poza biurem. Oprogramowanie Comarch ERP Mobilny Sprzedawca umożliwia sprawną obsługę klientów w każdym miejscu i czasie. Aplikacja działa w połączeniu z systemami ERP – Optima, XL oraz Altum. Umożliwia rejestrację zamówień oraz bezpośrednią sprzedaż, dzięki utrzymaniu bliskich, bezpośrednich kontaktów z klientami przedsiębiorstwa. Aplikację Comarch ERP Mobilny Sprzedawca można obsługiwać z urządzeń wyposażonych w system Android, czyli z tabletów, a nawet ze smartfonów.
Duży wybór funkcji
Comarch ERP Mobilny Sprzedawca zapewnia duży wybór funkcji, przydatnych w codziennej pracy przedstawicieli handlowych. Funkcjonalności aplikacji pozwalają dostosować ją do warunków panujących w danej branży oraz do specyfiki pracy firmy. Interfejs oprogramowania jest łatwy i intuicyjny, a szyfrowanie bazy mobilnej zapewnia bezpieczeństwo danych zbieranych przez pracowników terenowych. Comarch ERP Mobilny Sprzedawca zapewnia stały dostęp do informacji, może być też obsługiwany w trybie offline.
Jakie funkcje znalazły się w aplikacji? Przedstawiciele handlowi podczas korzystania z wspomnianego oprogramowania mogą szybko uzyskać dane o produktach, rabatach oraz stanach magazynowych, a także o liczbie sztuk danego produktu w opakowaniach zbiorczych. Artykuły są dodawane do koszyka w wygodny sposób, przez zastosowanie mobilnej klawiatury lub skanera kodów kreskowych. Dodatkowo aplikacja pozwala również na drukowanie dokumentów oraz wysyłanie ich pocztą mailową. Przy pomocy Comarch ERP Mobilny Sprzedawca przedstawiciel rozliczy należności oraz przyjmie reklamację. Do możliwości programu zaliczymy też różnego rodzaju zadania związane z upustami i rabatami.
Do handlu na różne sposoby
Aplikacja Comarch ERP Mobilny Sprzedawca sprawdzi się zarówno u osób, które stosują vanselling, czyli mają towar przy sobie, lub pracujących na zasadach presellingu, przez zbieranie zamówień realizowanych w późniejszym terminie. To narzędzie, które ułatwia profesjonalne pozyskanie i utrzymanie klienta, co z pewnością przełoży się na efektywność pracy przedstawicieli handlowych oraz innych pracowników terenowych.