Zmiana oprogramowania w firmie to poważna operacja, dlatego przed jej dokonaniem należy przemyśleć kilka kwestii.
Gdy oprogramowanie ma być przenoszone na usługę w chmurze, w pierwszej kolejności warto sprawdzić, czy łącza są wystarczająco szybkie. W przeciwnym razie praca z programem będzie bardzo utrudniona. To samo dotyczy aplikacji instalowanych na dysku twardym – jeśli firma wyposażona jest w leciwe komputery, to korzystanie z nowego programu będzie uciążliwe. Receptą na to jest albo wymiana podzespołów komputera, albo zdecydowanie się na całkowicie nowy sprzęt.
Wdrożenie nowego oprogramowania to także konieczność przeszkolenia pracowników. Szkolenie może odbyć się na przykład na wersji demonstracyjnej programu lub na podstawie filmu instruktażowego umieszczonego w sieci przez producenta. Aby zwiększyć wygodę pracy przy komputerze, warto zapoznać się z listą skrótów klawiszowych w nowym programie.
Po imporcie baz danych do nowej aplikacji i zorganizowaniu szkoleń dla pracowników firmy, ryzyko ewentualnych przestojów w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa będzie ograniczone do minimum.