Przemysł odzieżowy należy do obszarów biznesu, w których o sukcesie decyduje szybkość reakcji na potrzeby rynku. Firmy tekstylne są zmuszone do dostarczania produktów o określonym typie, pod dyktando mody. Aby się wyróżnić, należy dążyć do budowania silnych marek o dobrej rozpoznawalności. Dla firm branży odzieżowej, które poważnie myślą o swojej przyszłości, nieuniknione jest wdrożenie zintegrowanego systemu wspomagającego zarządzanie.
System Comarch ERP XL dla branży odzieżowej
System Comarch ERP XL umożliwia integrację wszystkich obszarów działalności przedsiębiorstwa, dzięki czemu firma stanie się harmonijnie działającą całością. System jest dostosowany do specyficznych potrzeb branży odzieżowej.
W przemyśle odzieżowym cykl życia produktów jest stosunkowo krótki, a szybkość transakcji duża. Dlatego tak ważne jest skuteczne zarządzanie szerokim wachlarzem produktu. Dostęp do informacji z systemu Comarch ERP XL o wielkości sprzedaży, aktualnych stanach magazynowych, złożonych rezerwacjach umożliwia sprawną koordynację poszczególnych kanałów sprzedaży w zakresie planowania i dystrybucji kolekcji. W efekcie zamówienia, w tym wymagające dostaw z odległych krajów, będą realizowane w terminie, a w sklepach będzie znajdował się asortyment najchętniej kupowany przez klientów.
System informatyczny w branży odzieżowej powinien umożliwiać precyzyjne harmonogramowanie produkcji z uwzględnieniem sezonowości sprzedaży towaru. Konieczne jest także efektywne zarządzanie procesami produkcyjnymi (bez względu na wielkość serii) od planowania zlecenia poprzez krojownię, szwalnię, wykańczalnię po przyjęcie gotowego towaru do magazynu oraz rozliczenie i analizę zrealizowanej produkcji. W efekcie wykorzystanie tych funkcjonalności dostępnych w systemie Comarch ERP XL prowadzi do wytwarzania odzieży wysokiej jakości. Produkty branży odzieżowej charakteryzują się dużą liczbą atrybutów (rozmiar, kolor, materiał). Comarch ERP XL pozwala na jednoznaczną, szybką identyfikację wyrobów.
System Comarch ERP XL umożliwia sprawne zarządzanie całą sieci sprzedaży – sklepów firmowych, franchisingu oraz sprzedażą hurtową. Uproszczone interfejsy do sprzedaży detalicznej pozwalają na szybką obsługę Klienta przez pracowników sklepów. Sprawne przekazywanie danych o sprzedaży ze sklepów pozwala na analizę efektywności poszczególnych punktów, marek, czy kolekcji. Dostęp do raportów i analiz zarządczych jest możliwy w Comarch ERP XL nawet z telefonu komórkowego.
Comarch ERP XL ułatwia pozyskiwanie nowych oraz budowanie zaufania wśród obecnych klientów, znacznie usprawnia pracę zarówno dyrektora handlowego, jak i pracowników odpowiedzialnych za proces sprzedaży. Comarch ERP XL umożliwia efektywne planowanie promocji, czy wyprzedaży, a także pozwala na badanie skuteczności realizowanych kampanii skierowanych do Klientów.
Dzięki systemowi Comarch ERP XL jest możliwe proste zarządzanie kontaktami z odbiorcami asortymentu poprzez Pulpit Kontrahenta. Dzięki zdalnej obsłudze sieci sprzedaży skracany jest czas realizacji zleceń i następuje obniżka kosztów przyjmowania zamówień. Szansą na zwiększenie zysków firmy jest także sprzedaż asortymentu bezpośrednio do finalnych odbiorców za pośrednictwem sklepu internetowego (e-Sklep).
Jakie korzyści biznesowe płyną z wdrożenia Comarch ERP XL w firmach branży odzieżowej?
Bogate funkcjonalności systemu Comarch ERP XL przekładają się bezpośrednio na liczne korzyści. Płyną one przede wszystkim z oszczędności. Automatyzacja pracy, lepsza kontrola procesu produkcji, możliwość prognozowania sprzedaży oraz uwolnienie kapitału zamrożonego w nadmiernych stanach magazynowych prowadzą do redukcji kosztów. Wszystkie informacje na temat działania firmy stają się łatwo dostępne, dzięki czemu możliwe jest podejmowanie trafnych decyzji.
Wdrożenie Comarch ERP XL poprawia płynność procesu logistycznego, dzięki czemu firma odzieżowa może zagwarantować swoim klientom terminowość dostaw. Wybierając Comarch ERP XL przedsiębiorstwo zyskuje ponadto:
- Wzrost poziomu satysfakcji klientów;
- Skuteczne prowadzenie analiz we wszystkich obszarach funkcjonowania firmy;
- Lepszą przejrzystość łańcucha dostaw;
- Możliwość różnicowania cen, udzielania rabatów, prowadzenia kampanii promocyjnych i tworzenia programów lojalnościowych;
- Łatwą analizę stanu rozrachunków z kontrahentami (np. informacje o przekroczeniu limitów kredytowych);
- Uporządkowanie bazy dotychczasowych i potencjalnych klientów;
- Wzrost udziału w rynku, dzięki poprawie jakości wytwarzanych produktów;
- Eliminację źródeł powstawania usterek;
- Możliwość sprzedaży za pomocą sklepu internetowego zintegrowanego z porównywarkami cen, aukcjami Allegro i serwisami płatności;
- Wzmocnienie pozycji marki na rynku;
- Możliwość szybkiej reakcji na fluktuacje popytu (związane z sezonowością czy zmiennymi warunkami atmosferycznymi).