Potrzeby konsumentów zarówno w zakresie dostarczenia produktu odpowiadającego indywidualnym potrzebom, jak i terminu realizacji zamówień na sprzęt AGD i RTV stają się coraz bardziej wygórowane, a sukces odnosi dostawca, który potrafi je zaspokoić. Sposobem na zwiększenie sprzedaży i ilości Klientów jest zakup zintegrowanego systemu wspomagającego zarządzanie. Comarch udostępnia narzędzie, dzięki któremu prowadzenie biznesu w branży AGD/RTV stanie się prostsze – narzędziem tym jest system Comarch ERP XL.
System Comarch ERP XL dla branży AGD/RTV
Procesy bezpośrednio i pośrednio związane ze sprzedażą to te, na których najmocniej koncentrują się firmy z branży AGD/RTV. Zadowolenie i satysfakcja klientów gwarantują sukces na rynku, dlatego cała ścieżka obsługi klienta powinna być realizowana w możliwie najkrótszym czasie.
Dzięki Comarch ERP XL wiele rutynowych czynności jest wykonywanych automatycznie, bez ingerencji Użytkownika. System umożliwia bardzo szybkie wykonanie całej sekwencji operacji związanych z obsługą zamówienia, począwszy od utworzenia oferty dla Klienta (o ile jest to konieczne), poprzez zarejestrowanie zamówienia, wystawienie faktury, dokumentu wydania towaru, przygotowanie wysyłki, aż po przyjęcie zapłaty, rozliczenie należności i zaksięgowanie dokumentów. W procesie sprzedaży ważny jest również nowoczesny sposób prezentacji oferty handlowej, co gwarantuje Comarch ERP XL.
Firmy sprzedające sprzęt AGD/RTV prowadzą rozbudowaną politykę cenową. Dlatego w Comarch ERP XL możliwa jest obsługa promocji i złożonych rabatów, kontrola cen minimalnych oraz różnych form płatności. Możliwe jest tworzenie zróżnicowanych cenników, zarówno w krajowej jak i obcej walucie. System przechowuje także szczegółowe dane o produktach, poszczególnych klientach, wszelkich kontaktach i działaniach skierowanych do Kontrahentów.
Aby odnieść sukces, konieczne jest oferowanie szerokiego asortymentu towarów. Z Comarch ERP XL możliwa jest optymalizacja procesu zamówień zarówno zakupu, jak i sprzedaży. System umożliwia szybki dobór dostawcy biorąc pod uwagę kilka kryteriów np. najniższą cenę, najkrótszy termin dostawy, czy minimalną ilość dostawców. Realizacja zamówień sprzedaży może odbywać się zgodnie z kolejnością uwzględniającą daty realizacji, czy priorytety zamówień.
Wdrożenie Comarch ERP XL powoduje obniżenie kosztów magazynowania towarów. System obsługuje Magazyn Wysokiego Składu. Użytkownik ma możliwość dokładnego opisania struktury swojego magazynu za pomocą wielu parametrów. Zaimplementowany mechanizm czuwa nad tym, aby przyjmowany towar rozmieścić w magazynie najbardziej optymalnie, uwzględniając jego wymiary, wagę, a także wiele innych czynników. Comarch ERP XL wspiera również zarządzanie wysyłkami towaru – umożliwia budowanie tras dostaw, przygotowanie dokumentów spedycyjnych, prowadzenie ewidencji paczek, wysyłek, pojazdów oraz kosztów transportu. Dobrze zorganizowane procesy logistyczne gwarantują, że Klient dokona zakupu u nas, a nie u konkurencji.
System Comarch ERP XL sprawdzi się w prowadzeniu pojedynczego punktu handlowego, jak również dużej sieci sprzedaży. Moduł Sprzedaż obsługuje zarówno procesy sprzedaży, jak i zakupu towarów. Można podzielić go funkcjonalnie na kilka podsystemów. Są nimi: kartoteki magazynowa i kontrahentów, obsługa kasy i obsługa transakcji handlowych. Pomimo zaawansowanych funkcjonalności, interfejs detaliczny jest prosty i przyjazny.
Umożliwiamy także sprzedaż za pomocą sklepu internetowego (Comarch e-Sklep). Ścisła współpraca z Comarch ERP XL polega na bezpiecznej wymianie danych dotyczących towarów, cen, kontrahentów i dokonywanych transakcji. Kupujący ma do dyspozycji estetyczny interfejs oraz wyszukiwarkę pomocną w szybkim dotarciu do interesującego go towaru. e-Sklep jest zintegrowany z platformą Allegro, przeglądarkami cenowymi i najpopularniejszymi serwisami płatności.
Platforma Analityczna Business Intelligence to kompleksowe wsparcie w podejmowaniu decyzji. Z udostępnionych dziewięciu obszarów analitycznych obszary szczególnie ważne dla branży AGD/RTV to Sprzedaż, Magazyn czy Płatności. Gwarantujemy pełne wsparcie dla struktur rozproszonych. System pozwala także na elektroniczną wymianę dokumentów (EDI/ECOD).
Jak wdrożenie Comarch ERP XL wpłynie na Twój biznes?
W branży AGD/RTV korzyści wynikające z wdrożenia Comarch ERP XL będą widoczne bardzo szybko. Wraz z systemem firma zyskuje możliwość efektywnej koordynacji sprzedaży i działań prowadzonych do klientów. Wszystkie te działania wpłyną na wzrost zysków przedsiębiorstwa. Dzięki Comarch ERP XL obniżą się także koszty operacyjne prowadzonej działalności.
Precyzyjne analizy wyników sprzedaży poszczególnych produktów/grup produktowych pozwolą na utrzymywanie optymalnego asortymentu sprzedaży i stanów magazynowych. Wydajność pracy pracowników firmy wzrośnie, poprzez redukcję pracochłonności rutynowych operacji. Dzięki Comarch ERP XL przedsiębiorstwo uzyska wiarygodne źródło informacji o bieżącej sytuacji firmy, a czas przepływu danych ulegnie skróceniu. Przekłada się to bezpośrednio na trafność podejmowanych decyzji biznesowych, a co za tym idzie – sukces rynkowy.
Wybrane korzyści biznesowe:
- Uproszczenie prowadzenia dokumentacji związanej z całym procesem sprzedaży
- Oszczędność czasu poprzez brak konieczności wielokrotnego wprowadzania tych samych danych do systemu
- Udrożnienie komunikacji wewnętrznej
- Możliwość wykorzystania efektu skali dzięki łatwemu rozbudowywaniu systemu i dodawaniu nowych placówek handlowych
- Skuteczniejsze wykorzystanie istniejących i tworzenie nowych kanałów zbytu
- Umożliwienie tworzenia przekrojowych analiz opłacalności realizowanych przedsięwzięć
- Integrację całego oprogramowania zarówno w centrali, jak i punktach sprzedaży/oddziałach
- Wzrost bezpieczeństwa informatycznego