Comarch ERP Optima Środki Trwałe dla Biur Rachunkowych pozwala na kompleksową obsługę klienta w zakresie gospodarowania środkami trwałymi, wartościami niematerialnymi i prawnymi, czy też wyposażeniem dodatkowym.
Moduł Środki Trwałe pozwala biuru rachunkowemu na:
- automatyczne naliczanie odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych;
generowanie planu amortyzacji dla wskazanego okresu obrachunkowego; - zastosowanie różnych metod amortyzacji (liniowa, degresywna, jednorazowa);
- prowadzenie ewidencji wyposażenia;
- automatyczne księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i innych dokumentów środków trwałych;
- ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych;
- uwzględnianie wartości przeszacowania środków trwałych, sezonowości generowania odpisów amortyzacyjnych oraz istnienie ulg inwestycyjnych;
- ewidencję środków trwałych będących w budowie;
- przypisanie osoby odpowiedzialnej za dany środek trwały oraz miejsca jego użytkowanie.
Moduł posiada także kompletną księgę inwentarzową, umożliwiającą m.in.:
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych;
- rejestrację „historii” środka trwałego, związaną ze zmianami jego wartości;
- tworzenie planu amortyzacji środka trwałego zarówno dla typowych, jak i dla niestandardowych okresów obrachunkowych;
- automatyczne księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych;
- ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych.
Comarch ERP Optima Środki Trwałe:
- Przyspieszenie pracy poprzez możliwość zbiorczego naliczenia odpisów amortyzacyjnych;
- Ewidencja środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia w jednym programie;
- Pełna kontrola wykorzystywanych środków trwałych;
- Pewność lepszej dbałości o środki trwałe, dzięki możliwości przypisania go do konkretnej osoby.
Dzięki wykorzystaniu programu Comarch ERP Optima moduł Środki Trwałe biuro rachunkowe zyskuje:
- oszczędność czasu dzięki możliwości zbiorczego naliczania odpisów amortyzacyjnych oraz automatycznemu księgowaniu dokumentów takich jak: otrzymanie, amortyzacja, ulepszenia, likwidacji;
- możliwość analizowania środków trwałych w ujęciu historycznym.