Przedsiębiorstwa handlowe oraz dystrybucyjne charakteryzują się dużą dynamiką zmian: zaopatrzeniem sklepów, logistyką, współpracą z wieloma kontrahentami. Aby uzyskiwać przewagę konkurencyjną, a równocześnie rozwijać się i powiększać udziały w rynku firmy takie powinny wykorzystywać narzędzie, które pomogą w uprawieniu działań i zautomatyzują pracę. Do takich narzędzi zalicza się Comarch ERP XL.

 

System ERP, a Handel i Dystrybucja

System Comarch ERP XL oferuje możliwość wsparcia procesów sprzedaży w przedsiębiorstwie handlowym, począwszy od zapytania ofertowego, przez ofertę, aż do zamówienia. Między wieloma udogodnieniami, które otrzymuje przedsiębiorstwo należy wymienić m.in.: szeroka polityka cenowa – złożone rabaty, cenniki (również w walucie), promocje, obsługa dystrybucji i sprzedaży z wykorzystaniem różnych form obiegu dokumentów rejestrujących proces. 

Wdrożenie Comarch ERP XL daje możliwość pełnej obsługi gospodarki magazynowej firmy. Umożliwia definiowanie dowolnej ilości magazynów, również magazynów oddziałowych czy wewnętrznych. System obsługuje również Magazyn Wysokiego Składu. Pozwala to przedsiębiorstwu na dokładny opis struktury magazynu, z użyciem wielu parametrów, a zaimplementowany mechanizm czuwa nad tym, żeby przyjmowany towar rozmieścić w najbardziej optymalny sposób, z uwzględnieniem jego wymiaru, wagi oraz innych czynników.

 

Comarch ERP XL daje również wsparcie zarządzania wysyłkami towaru, gdyż umożliwia tworzenie tras dostaw, prowadzenie ewidencji paczek, wysyłek, samochodów i kosztów transportu, oraz przygotowywanie dokumentów spedycyjnych. Poza tym System posiada również funkcję ułatwiającą pracę bezpośrednio w punktach sprzedaży. Za pomocą prostego interfejsu kasjer może rejestrować sprzedaż towarów, a System zapewnia ciągłość prac oraz gwarantuje bezpieczeństwo wszystkich danych. Dzięki dobrze zorganizowanemu procesowi logistycznemu mamy gwarancję, że klient dokona zakupu w naszej firmie, a nie u konkurencji.

Dzięki Comarch ERP XL możemy w łatwy sposobów uruchamiać nowe kanały sprzedaży, takie jak sklep internetowy czy sprzedaż mobilna. System jest wyposażony w Pulpit Kontrahenta który pozwala na prowadzenie współpracy ze stałymi partnerami biznesowymi przez Internet. Wskazani odbiorcy mają możliwość w oknie przeglądarki m.in.: podglądać materiały dostępne w magazynie, dokonywać zamówień, sprawdzać informację o aktualnych limitach kredytowych. Klient może również kierować zapytania ofertowe. Taki model współpracy daje efekty w postaci redukcji kosztów po stronie dostawcy, a również odbiorcy. Wspomaga też budowanie trwałych relacji biznesowych. 

 

Comarch ERP XL został zbudowany tak, aby współpracować z aplikacją Comarch iSklep24 z którą jest w pełni zintegrowany. Dzięki temu zostaje wyeliminowana konieczność ręcznego wystawiania towarów, przenoszenia zamówień z iSklep24 do Systemu. Pozwala to na zmniejszenie do minimum ryzyka wystąpienia pomyłek oraz oszczędność czasu.

System pomaga w pracy handlowcom, którzy przebywają w terenie. Aplikacja Comarch Mobilny Sprzedawca pozwala na przyjmowanie zleceń czy zapłatę za towar bezpośrednio u klienta, za pomocą urządzeń mobilnych.

Comarch ERP XL wspomaga również proces podejmowania decyzji na różnych szczeblach zarządzania firmą. Platforma Business Intelligence ułatwia dostęp do kluczowych informacji dla firmy, zgromadzonych w Systemie i pozwala na ich analizę w wielu ujęciach. W krótkim czasie daje możliwość dotarcia do informacji na temat sprzedaży m.in.: osiągana marża, wielkość uzyskiwanego przychodu, ilość sprzedanych produktów, koszty związane ze sprzedażą cy też liczba kontrahentów. Dzięki temu przedsiębiorca dostaje możliwość szybkiego podejmowania decyzji na tematy takie jak uruchomienie promocji, zmiany polityki cenowej itp. Wszystkie takie działania prowadzą do zdobycia oraz umocnienia przewagi konkurencyjnej.

 

Korzyści z wdrożenia Comarch ERP XL w firmach z branży Handel i Dystrybucja

Wykorzystanie Comarch ERP XL w firmach, które zajmują się handlem czy dystrybucją zyskujemy:

  • Możliwość wsparcia procesów sprzedaży;
  • kontrolę nad rozbudowaną polityką cenową;
  • zarządzanie przedstawicielami handlowymi przebywającymi w terenie;
  • dostęp do kanałów sprzedaży internetowej, kierowanych do klientów detalicznych oraz korporacyjnych;
  • efektywniejsze sterowanie procesami zakupów pozwalające na zniwelowanie wstąpienia zatorów w magazynie;
  • lepsze relacje z dostawcami, prostą realizację i rozliczanie zamówień;
  • automatyczne ustalenie stanów minimalnych towarów na podstawie wcześniejszych anych ze sprzedaży;
  • utrzymywanie najlepszych poziomów stanów magazynowych;
  • automatyczne określanie terminów realizacji zamówień na postawie kalendarzy wysyłek i dostaw,
    kontrolę obecnej sytuacji firmy.